Selaput dara made in China???


Berita nie aku petik dari pakcik Google.. Korang baca ler sendiri yea...

KAIRO | SURYA Online – Kumpulan ahli parlimen konservatif Mesir menyeru larangan import alat selaput dara buatan China. Seorang tokoh agama telah memfatwakan agar pengimport atau pengguna alat itu didakwa.

Alat ini Artificial Virginity Hymen itu dikeluarkan oleh sebuah syarikat di China, Gigimo, dengan harga US30.00 (sekitar RM94.50). Alat itu membantu wanita yang baru menikah untuk mengabui suami bahawa dia masih perawan. Alat itu akan mengeluarkan cairan seperti darah jika dimasuki alat kelamin lelaki atau pecah.

Gigimo mengiklankan produknya di seluruh negara-negara Arab. Sebahagian besar warga Timur Tengah masih menganggap keperawanan adalah harga diri yang harus dimiliki seorang isteri.

Sheik Sayed Askar, anggota Persaudaraan Muslim Mesir yang duduk dalam komitee parlimen bidang keagamaan, mengatakan, alat itu akan menyebabkan para wanita Mesir untuk tidak menjaga keperawanannya. “Ia pasti memalukan pihak berkuasa jika mengizinkan produk itu masuk di pasaran,” katanya.

Tokoh agama terkemuka Mesir, Abdel Moati Bayoumi mengatakan, siapa pun yang mengimpot alat itu harus dihukum. “Produk ini mendorong hubungan seks terlarang. Islam melarang hubungan ini kecuali dalam pernikahan,” kata Bayoumi.

Produk itu juga menjadi perdebatan heboh di dunia blog2 dan media massa Mesir.

p/s: advance sungguh...



Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Nora Danish, Jejai bersatu???

Apa yang perlu anda tahu tentang logo kereta

Robot mirip kepada manusia. [Tech]