Duit tabung.

Selasa, Februari 01, 2011

Ariel Peterporn ke penjara???

Itulah nasib kesudahan skandal video lucah Ariel Peterporn. Dijatuhi hukuman 3 tahun 6 bulan penjara serta denda RM85,000 (250 juta rupiah). Aku rasa sepatutnye pasangan Ariel, Luna Maya dan Cut Tari yg terlibat dalam skandal video lucah nie patut dikenakan hukuman sekali.

Apa2 korang baca ler berita sepenuh kat bawah:

BANDUNG - Vokalis Ariel Peterpan atau nama sebenarnya Nazriel Irham, dijatuhi hukuman penjara tiga tahun enam bulan dan didenda 250 juta rupiah (RM85,000) atau penjara tiga bulan oleh Mahkamah Daerah Bandung semalam, setelah didapati bersalah membuat dan mengedar video pornografi melibatkan dirinya dengan artis Luna Maya dan Cut Tari.

Keputusan itu dibaca oleh Ketua Majelis Hakim kes itu, Singgih Budi Prakoso pada perbicaraan secara terbuka yang penuh sesak dengan orang ramai serta wartawan. Sebelum ini, perbicaraan diadakan secara tertutup.

Mendengar keputusan itu, beberapa peminat wanita Ariel kelihatan menangis.

Hukuman itu adalah lebih ringan daripada tuntutan pihak pendakwaan pada 6 Januari lepas yang meminta mahkamah menjatuhkan hukuman penjara selama lima tahun terhadap penyanyi itu.




6 ulasan:

  1. kenapa orang yg sebarkan video tak kena sekali?? huhu..

    BalasPadam
  2. if tiga2 skali kene hukuman baru adil kan kan? huhu

    BalasPadam
  3. itu sebabnye sebelom buat sesuatu tu pikio dulu....jangan nanti mudaghat di kendian haghi.... ketige2 nye patot kene ....campo yang sebarkan video ni....baghu adilll...

    BalasPadam
  4. wan
    pasal ramai sangat yg jadi penyebar. sampai kat malaysia pun ada.

    nurul
    setuju.

    D08
    setuju.

    BalasPadam
  5. mmg patot pon pompan2 tuh sekali kena denda..

    BalasPadam
  6. Leo.
    harap xde ler artis kita buat cam tu..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...